Obserwatorzy

niedziela, 17 lutego 2013

Wyprawka dla niemowlaka. Kupujmy z głową.

Kiedy mija lamentująco - euforyczny stan "Boże, jestem w ciąży"

http://www.frani.pl/artykul/wyprawka-dla-noworodka-lista-najbardziej-potrzebnych-rzeczy
Pojawia się słowo "wyprawka"













Przyszłe mamusie(tatusiowie również) popadają w stan kilku fazowego otępienia, który mija po nabyciu wszystkiego, co rodzice według listy skomponowanej przy zasięganiu wiedzy wśród innych młodych rodziców oraz wszelkich dostępnych artykułów, postów i wpisów w sieci nabędą. Wtedy to rodzice mogą odetchnąć z ulgą i wyczekiwać potomstwa, lub potomstwem się cieszyć, jeśli takowe się w między czasie pojawi.
http://www.pregnancyandbaby.com/the-hatch-blog/articles/966053/how-a-personal-shopper-can-help-overwhelmed-new-parents

Oczywiście o ile przyszły tatuś nie padnie na zawał serca po podliczeniu sumy, która trzeba wydać, lub którą się wydało.

Prościej mają rodzice, którzy potomstwo już posiadają. Wiadomo wszak już, co tak naprawdę się sprawdza, poza tym nie jest to tak ogromne obciążenie dla portfela.

http://www.daktyl.com/

Planowanie wyprawki należy rozpocząć od ustalenia kwoty, jaką można na takową przeznaczyć.
Można szukać promocji, zamienników,

Najprościej listę potrzebnych rzeczy podzielić na punkty główne:

1. Wózek i akcesoria
2. Pokój
3. Ubranka
4. Kosmetyki
5. Akcesoria


Przykładowych list zakupów w sieci jest mnóstwo i ciut, ciut. Ja takiej nie umieszczę. AmNic nowego nie wymyślę, a po co dublować kolejną.

Napiszę natomiast o czym warto pamiętać i na co zwrócić uwagę.

1. Kupując wózek młody rodzic musi takowy dostosować do swoich warunków. Polecam najpierw obejrzenie interesujących modeli w sklepie, można poprosić sprzedawcę o przymierzenie, czy tenże wlizie do bagażnika. Cóż nam po wózku, którego nijak nie mozna przewieźć?

2. Fotelik również warto, ba! nawet trzeba sprawdzić, jak będzie się sprawował w posiadanym przez nas samochodzie. Czy będzie można go stabilnie zamocować, czy zamocowany nie będzie się gibał. Tutaj rada dla młodych tatusiów, niechaj sprzedawca w sklepie pokarze Wam jak rozpracować montowanie fotelika. Dla "świerzaków" może być to później czarna magia. Wiem, jaki problem miał mój Ślubny.

3. Nie kupuj za dużo ubranek w maleńkich rozmiarach. Zawsze możesz wysłać kogoś po zakupy, lub zamówić w sieci. Takie maluszki szybko rosną, i specjalnie nie zależy im na tym, żeby codziennie mieć coś innego, nowego na sobie. Najważniejsza jest wygoda. A ty zawsze co drugi, czy trzeci dzień włączysz pralkę. I po sprawie. Kupowane ubranka dostosuj do pory roku, w której maleństwo ma przyjść na świat

4. Zainwestuj w dobre kosmetyki. Emolienty są najlepsze do kąpieli takiego maleństwa. Stosunkowo drogie same w sobie, jednak nie musisz potem smarować dzidziusia oliwką, gdyż jest on już odpowiednio natłuszczony, czyli odpada zakup oliwki, czy balsamu. Po miesiącu, czy dwóch można spróbować z innymi kosmetykami.

5. Nie kupuj wszystkiego od razu. Wyprawkowe listy zakupów pełne są różnych gadżetów i dodatków, które w ogóle mogą się nie przydać. Młodzi rodzice poważnie przemyślcie wsystkie zakupy.
Dostęp do wszelkiej maści akcesoriów dla dzieci jest teraz ogromny. Zawsze można kupić później. Po co wydać pieniądze na coś, co nie jest potrzebne?

Listę dobrych rad mogłabym rozszerzać w nieskończoność.
Jednak jest to zupełnie zbędne, gdyż wszelkie dobre rady można zamknąć w jednym zdaniu: Rodzicu, rozsądek i przemyślane zakupy przede wszystkim!


Ameryki nie odkryłam, jednak swój pogląd wyraziłam. Mam nadzieję, że wśród tego natłoku informacji moje kilkanaście zdań choć jednej osobie będzie przydatne.

 


5 komentarzy:

  1. O tak z ubrankami należy uważać najbardziej. Ileż jest przypadków, że rodzic zakochany w ciuszkach kupuje nie zwracając uwagi na rozmiar, a potem zonk bo dziecko rodzi się większe (mimo, że część ubranek i tak szyte jest z lekkim luzem). Pracowałam jakiś czas temu w sklepie z odzieżą dziecięcą i widziałam jak mamy kompletowały ciuszki w rozmiarach na styk a potem wymieniały bo się okazało, że dzidziuś się urodził o te kilka centymetrów większy i nijak juz ubranko nie pasowało.

    OdpowiedzUsuń
  2. No ta ostatnia rada trafia w punkt - zdecydowanie! W otoczeniu moich znajomych częste jest kupowanie czegoś na wyrost albo zaopatrywanie się w rzeczy, które "mogą się przydac na później". A gdy wybierają się do szpitala to okazuje się, że większość rzeczy potrzebnych na teraz jest ukryta pomiędzy tymi niepotrzebnymi gadżetami. Ja postanowiłam, że do szpitala zabiorę tylko najpotrzebniejsze rzeczy zarówno dla mnie jak i dla dziecka, a resztę tych gadżetów na później zostawię w domu. W sumie to jak byłam na porodówce to byłam w szoku pod względem ilości zabranych rzeczy. Mi wystarczyły dwie małe walizki, gdzie był podział na rzeczy dla mnie oraz dla mojej Amelki. Rodziłam w szpitalu, gdzie tak naprawdę nie musiałabym brać większości rzeczy, jak np. ubrania do karmienia, ale jednak warto było mieć coś swojego ;) Poza tym ubranka warto zawsze kupować większe, bo nigdy nie wiadomo jakich rozmiarów będzie dziecko. Nie czarujmy się, ale nawet te ubranka, które dostaliśmy od znajomych podczas ciąży dla dziecka, gdy już wiadoma była płeć, mogą być znacznie mniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Co do ubranek do dziecka to zgodzę się w zupełności - nigdy nie wiadomo, jakich rozmiarów urodzi sie nasze dziecko, dlatego lepiej kupić nieco większe, aby nie okazało się w szpitalu, że coś będzie za małe. Ogólnie jestem zwolenniczką nie tyle kupowania nowych ubranek, ale przygarniania tych po dzieciach naszych koleżanek, ponieważ dzieci rosną szybko jak na drożdżach, dlatego kupowanie tych firmowych, drogich, których raczej długo nasz bobas nie ponosi mija się z celem ;) Poza tym dla mam w tym czasie niezbędna też jest sukienka do karmienia, gdyż bardzo wygodnie można karmić swoją pociechę, a także mieć ciekawe ubranie na co dzień, aby w miejscach publicznych też bez problemu dać dziecku nasz pokarm, aby dostarczyć wszystkiego co najlepsze bez narażania się na zawistny wzrok innych ;) Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Powiem Ci, że wyprawka zajmuje naprawdę wiele czasu i czasem ciężko znaleźć te wszystkie odpowiednie produkty. Na szczęście ja korzystam z wielu wskazówek bliskich mi kobiet i jakoś to idzie. Dodatkowo zwracam też uwagę na opinie o różnych produktach i właśnie zachęcona opiniami sięgnęłam po produkty od https://www.lansinoh.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem pod wrażeniem. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń